همانطور که در اینفوگرافی مشاهده می فرمایید، نفوذ عرصه های مختلفی دارد،که باید تک تک بررسی شودو در عرصه های مختلف راه های نفوذشناخته و کار شود.اکنون که در دوره ی پسا برجام هستیم مسائل اقتصادی بیشتر مطرح می شود و اهمیت زیادی دارند،شامل انواع قراردادهایی که در حال بسته شدن است مثل: قراردادهای نفتی،قراردادهای مشترک تولید خودرو،قراردادهای سرمایه گذاری،قرارداد جدید شرکت مخابراتی رایتل با یک شرکت مخابراتی آمریکایی،بحث ورود به گروهFATF،تقاضای عضویت در سازمان تجارت جهانی(داووس)و…این قراردادها یا بسته شده اند یا در حال بسته شدن هستند و چیزی که اینجا مهم است بحث شناسایی نقاط ضعف و قوت این قراردادها است که باید سریعا به دولت محترم و افکار عمومی انعکاس داده شود،آیا اینها منافع ملی را در پی دارند؟آیا ایران تبدیل به بازار مصرف کالاهای این کشورها می شود؟آیا تکنولوژی ساخت را هم در اختیار ایران می گذارند و در صورت این کار آیا قسمت تولید علم ما تنبل بار می آید؟آیا برای بستن این قراردادها به کشورها و سابقه ی عملکرد آنها با ما در طول حوادث تاریخی توجه شده است؟چه ضرورتی دارد ما به FATFویا داووس بپیوندیم؟آیا از پشت پرده های داووس خبر داریم؟اگر موبایل های آمریکایی در ایران آنتن دهند آیا مباحث امنیتی ما زیر سوال می رود؟چرا اتومبیل های استاندارد در کشور ساخته نمی شود که باید از فرانسه تقاضا شود؟چرا در بحث بانکداری قراردادهایی با کشورهای اسلامی در جهت گسترش بانکداری اسلامی و تشکیل یک صندوق پول بین الملی در کشورهای اسلامی نمی شود؟
نفوذ یعنی...